Testing...1..2..3..4

Any food other than BBQ or Grilled.

Moderator: TBBQF Deputies

User avatar
woodenvisions
Chuck Wagon
Posts: 2684
Joined: Sun Aug 02, 2015 12:37 pm
Contact:

Testing...1..2..3..4

Postby woodenvisions » Thu Aug 03, 2017 8:28 pm

Tonight was test 4 SB rubs that I just picked up. I'm completely new to these rubs, So I used SPG, Texas Pecan,Clucker Dust & Hoochie Mama. Ran 4 leg/thighs thru the Big Easy with some Corn on the Cobb.

Sampled all 4 and all we're GREAT.

Wifeys fav along with mine is hands down Texas Pecan.

Looking forward to experimenting more.ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
bondobill
Bandolero
Posts: 937
Joined: Thu Aug 04, 2011 2:07 pm
Location: Pacific NW
Contact:

Re: Testing...1..2..3..4

Postby bondobill » Thu Aug 03, 2017 10:24 pm

They all look great WV :salut:

I've tried all of Gators rubs and like them all :salut:

This is how I like to use them
SPG is my go too heavy rub for anything beef. On beef it can't be beat.

Texas Pecan by its self to me seems to be a little bit light on salt and heat but good on sweet. I use it on chicken along with a heavy dose of a Clucker dust. It makes for a great combo.
Hootchie Mommas I use as a supplement to Gators other rubs if I'm looking for a little more heat and salt.

Bill
User avatar
Russ
Outlaw
Posts: 2252
Joined: Fri Jul 29, 2016 10:31 am
Location: New Zealand
Contact:

Re: Testing...1..2..3..4

Postby Russ » Thu Aug 03, 2017 10:47 pm

Great looking grub and great pics too, I never take enough,lol.

Russ
4 burner q
Honky hangi
Home smoker.

It costs nothing to be nice. A smile goes a long way.
User avatar
OldUsedParts
Deputy
Posts: 7857
Joined: Sun May 15, 2011 7:09 pm
Location: Montgomery, Texas
Contact:

Re: Testing...1..2..3..4

Postby OldUsedParts » Fri Aug 04, 2017 6:53 am

everything looks dang near perfect to me, Pal, but I'm getting this visual of 4 finished to perfection leg quarters with one large bite from each :salut: :cheers: - - - the Taste Bud Demon has been here - - - did you or Deb have a preference :?: :dont:
OUP

" Country by choice, Texan by the Grace of God "
User avatar
Sailor Kenshin
Outlaw
Posts: 1936
Joined: Sun Jul 08, 2012 2:58 pm
Location: Eastern seaboard
Contact:

Re: Testing...1..2..3..4

Postby Sailor Kenshin » Fri Aug 04, 2017 9:35 am

Excellent array, WV! Corn, too?

My faves are the Clucker Dust and Hoochie Mamma. TX Pecan was also good, but so delicate it seemed to 'disappear' even on chicken.
Moink!
User avatar
woodenvisions
Chuck Wagon
Posts: 2684
Joined: Sun Aug 02, 2015 12:37 pm
Contact:

Re: RE: Re: Testing...1..2..3..4

Postby woodenvisions » Fri Aug 04, 2017 7:56 pm

bondobill wrote:They all look great WV :salut:

I've tried all of Gators rubs and like them all :salut:

This is how I like to use them
SPG is my go too heavy rub for anything beef. On beef it can't be beat.

Texas Pecan by its self to me seems to be a little bit light on salt and heat but good on sweet. I use it on chicken along with a heavy dose of a Clucker dust. It makes for a great combo.
Hootchie Mommas I use as a supplement to Gators other rubs if I'm looking for a little more heat and salt.

Bill
Thanks and thank you for that info Bondobill, I'm gonna give some a shot this Sunday. As for the Pecan, the smell is what drew me right in, smells great.
User avatar
woodenvisions
Chuck Wagon
Posts: 2684
Joined: Sun Aug 02, 2015 12:37 pm
Contact:

Re: RE: Re: Testing...1..2..3..4

Postby woodenvisions » Fri Aug 04, 2017 7:57 pm

Russ wrote:Great looking grub and great pics too, I never take enough,lol.

Russ
Yo Russ, thx man. Yeah, my camera is like another apendige for me lol.
User avatar
woodenvisions
Chuck Wagon
Posts: 2684
Joined: Sun Aug 02, 2015 12:37 pm
Contact:

Re: RE: Re: Testing...1..2..3..4

Postby woodenvisions » Fri Aug 04, 2017 8:00 pm

OldUsedParts wrote:everything looks dang near perfect to me, Pal, but I'm getting this visual of 4 finished to perfection leg quarters with one large bite from each :salut: :cheers: - - - the Taste Bud Demon has been here - - - did you or Deb have a preference :?: :dont:
Lol Emm,

Actually we only ate 2 of them. Had the other two tonight with the original BBQ sauce and the hot n spicy one. Excellent products, Deb loved the SPG and the Pecan.
As for a favorite, we still need to try the others before we cast the verdict.

One mistake I will never make again is to ( sniff a good wiff ) of that SPG...

Wow, it took me a bit to find my breath lol...
User avatar
woodenvisions
Chuck Wagon
Posts: 2684
Joined: Sun Aug 02, 2015 12:37 pm
Contact:

Re: RE: Re: Testing...1..2..3..4

Postby woodenvisions » Fri Aug 04, 2017 8:04 pm

Sailor Kenshin wrote:Excellent array, WV! Corn, too?

My faves are the Clucker Dust and Hoochie Mamma. TX Pecan was also good, but so delicate it seemed to 'disappear' even on chicken.
Thanks Sailor, yup...
The corn too lol. It was a first, and to to be honest I didn't know what would happen if we cooked it like that in the Big Easy.
To our surprise, it came out great !!

We're gonna give them all shot in time. Between the rubs and sauces, we have 13 bottles and the last thing I want to do is open all of them so in time we'll get to them all.
User avatar
Txdragon
Deputy
Posts: 3178
Joined: Mon May 14, 2012 3:13 pm
Location: Forney, TX
Contact:

Re: Testing...1..2..3..4

Postby Txdragon » Sat Aug 05, 2017 5:49 am

Great looking quarters! I still need to get one of these oilless fryers!
Great call on the Texas Pecan. I like that one as well. Hootchie is also another must have for me. I haven't tried some of the newer ones yet; Gunpowder or the SPG. It is all definitely on my to-do list. Lol!
(Insert witty signature here)
User avatar
woodenvisions
Chuck Wagon
Posts: 2684
Joined: Sun Aug 02, 2015 12:37 pm
Contact:

Re: RE: Re: Testing...1..2..3..4

Postby woodenvisions » Sat Aug 05, 2017 9:45 am

Txdragon wrote:Great looking quarters! I still need to get one of these oilless fryers!
Great call on the Texas Pecan. I like that one as well. Hootchie is also another must have for me. I haven't tried some of the newer ones yet; Gunpowder or the SPG. It is all definitely on my to-do list. Lol!
Hey Tex, Amazon Prime has them for 80$..
That is a steal of the century, I'd jump on it. I GUARANTEE you won't regret it. For a few $ more, the accessory kit is a must.

Thx for the compliments, it was for sure really good. Who would have ever thought one could cook corn on the cobb this way ?!?!
User avatar
Russ
Outlaw
Posts: 2252
Joined: Fri Jul 29, 2016 10:31 am
Location: New Zealand
Contact:

Re: RE: Re: Testing...1..2..3..4

Postby Russ » Sat Aug 05, 2017 9:00 pm

woodenvisions wrote:
Txdragon wrote:Great looking quarters! I still need to get one of these oilless fryers!
Great call on the Texas Pecan. I like that one as well. Hootchie is also another must have for me. I haven't tried some of the newer ones yet; Gunpowder or the SPG. It is all definitely on my to-do list. Lol!
Hey Tex, Amazon Prime has them for 80$..
That is a steal of the century, I'd jump on it. I GUARANTEE you won't regret it. For a few $ more, the accessory kit is a must.

Thx for the compliments, it was for sure really good. Who would have ever thought one could cook corn on the cobb this way ?!?!


Wife likes her corn, which she grows, cut into half, salt and butter rub on it, wrapped in foil and cooked on the BBQ over hot heat. It really is beautiful.

Russ
4 burner q
Honky hangi
Home smoker.

It costs nothing to be nice. A smile goes a long way.
User avatar
Gator
Sheriff
Posts: 6589
Joined: Mon Dec 11, 2006 3:53 pm
Location: Coppell, TX
Contact:

Re: Testing...1..2..3..4

Postby Gator » Sun Aug 06, 2017 7:33 am

Looks great!
Gator

"I won't tolerate rude behavior" - Woodrow F Call

Return to “The Outpost - Cooking any grub other than BBQ”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest